Monthly Archives: Μαρτίου 2015

Σχολική εκδήλωση για την επέτειο του 1821

Στην αίθουσα του Γυμναστηρίου του Δημοτικού σχολείου Νησίου, παιδιά και εκπαιδευτικοί μαζεύτηκαν στις 24 Μαρτίου 2015, για να τιμήσουν τους ήρωες του Γένους μας. Τα παιδιά της Ε” και Στ” τάξης διάβασαν το χρονικό του 1821, διανθίζοντάς το με τραγούδια ποιήματα αλλά και με μικρά θεατρικά. Ήταν μια σεμνή και συγκινητική τελετή που άγγιξε τις καρδιές μικρών και μεγάλων! Ζήτω το 1821!

oloikjjn

erttkjhg

 

 

 

 

Οι γονείς ενημερώνονται για την ασφάλεια στο διαδίκτυο!

Τη Δευτέρα στις 9 Μαρτίου 2015, το απόγευμα 5-7, πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Νησίου, με πρωτοβουλία του συλλόγου διδασκόντων,  ενδοσχολική επιμόρφωση για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Η επιμόρφωση αυτή έγινε προς τους γονείς από τον καθηγητή πληροφορικής κ. Χρήστο Μανωλάκη. Οι γονείς ενημερώθηκαν για τα οφέλη μεν του διαδικτύου αλλά και για τους κινδύνους που ελλοχεύουν και οφείλουν να τους γνωρίζουν για να προστατέψουν τα παιδιά τους από αυτούς. Ιδιαιτέρως έμφαση δόθηκε στη χρήση των  μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς και στο διαδικτυακό εκφοβισμό (cyber bulling), φαινόμενο που αρχίζει και παίρνει τεράστιες διαστάσεις, λόγω της άγνοιας και της αφέλειας ανηλίκων και ενηλίκων.  Έγινε λεπτομερής αναφορά και με απόλυτα κατανοητό τρόπο, στην πρόληψη αλλά και στους τρόπους αντιμετώπισης των κινδύνων αυτών. Απαντήθηκαν ερωτήματα γονέων και συζητήθηκαν οι προβληματισμοί τους. Ήταν ένα εποικοδομητικό απόγευμα με στόχο την ενημέρωση, τον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση όλων μας.

μν       ρστπ

 

6 Μαρτίου, Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Στις 6 Μαρτίου οι Πρεσβευτές κατά τις σχολικής βίας και του εκφοβισμού (μαθητές της Β΄τάξης), επισκέφτηκαν τις άλλες τάξεις του δημοτικού μας σχολείου, για να ενημερώσουν τα παιδιά για τρόπους αντιμετώπισης του  σχολικού εκφοβισμού. Παρουσίασαν δύο δρώμενα στα οποία αναδείχθηκε ο σημαντικότατος ρόλος των παρατηρητών, δηλαδή των αυτόπτων μαρτύρων, σε περιστατικά σχολικής βίας ή εκφοβισμού. Κατόπιν, μοιράστηκαν αφίσες με παραδείγματα αποτελεσματικής αντίδρασης στα παραπάνω φαινόμενα.

1) Θύμα, Θύτης και Παιδιά που παίζουν στον ίδιο χώρο (παρατηρητές)

P1070914

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Βγάζουμε τις πέτρες-ανησυχίες από τη τσάντα. Βοηθάμε μια συμμαθήτριά μας να αισθάνεται ασφάλεια.

P1070903

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δίνουμε στο τέλος από μία αφίσα σε κάθε τάξη.

P1070911

Πρεσβευτές εναντίον της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Η Β΄ τάξη Δημοτικού, μετά την εσωτερική επιμόρφωση για τη σχολική βία και τον εκφοβισμό (δείτε ΕΔΩ τι κάναμε στην επιμόρφωση), στις 5/3/2015 πήρε μέρος σε τρεις ακόμη δράσεις σε επίπεδο σχολικής τάξης. Ο σκοπός των νέων αυτών δράσεων, ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών για τις αιτίες και τις συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού στα παιδιά-θύματα, αλλά και να ανακαλύψουν τρόπους αντίδρασης και αντιμετώπισης του φαινομένου.

1η δράση: Ανησυχίες

Οι πέτρες συμβολίζουν τις ανησυχίες μας που κουβαλάμε στη σάκα μας δηλαδή μέσα μας.  Κάθε παιδί με τη σειρά, βγάζει από την τσάντα μία πέτρα, λέγοντας κάτι που τον ανησυχεί π.χ. Ανησυχώ μη με κοροϊδέψουν. Ανησυχώ αν θα με έχουν φίλο/λη? κ.τ.λ.

P1070837

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2η δράση: Παραμύθια

Στην ομαδούλα διαβάστηκαν δύο παραμύθια: α) Τα μπαλόνια της φιλίας β) Η  Μόνα σε καινούριο σχολείο. Διάβασέ τα ΕΔΩ!

P1070850

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3η δράση: Παιχνίδι ρόλων

Δόθηκε ένα σενάριο στα παιδιά με τρεις ρόλους: το ρόλο του θύτη, το ρόλο του θύματος και το ρόλο των παρατηρητών. Τα παιδιά έπρεπε να παρουσιάζουν στην ομάδα, πώς θα συμπεριφέρονταν τα παραπάνω άτομα.

P1070858

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο τέλος, ως πρεσβευτές κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, κατασκευάσαμε αφίσες για κάθε τάξη του δημοτικού. Θα τις μοιράζαμε την επόμενη ημέρα (6/3) μιας και θα ήταν ημέρα κατά της σχολικής βίας.

P1070877